Digitaal en blended lesgeven

29 juni 2020

Inhoud

De coronacrisis werpte leerkrachten aan een sneltempo in vormen van digitaal lesgeven en leren. Intussen zijn er tal van blogs met rijke inzichten bij elkaar geschreven over de do’s en dont’s van afstandsonderwijs. 

Ook volgend schooljaar (2020 – 2021) zullen scholen en leerkrachten – noodgedwongen of als opportuniteit – verder inzetten op blended formules. In blended onderwijs combineren we bewust een substantieel deel face-to-face contacttijd met onderwijs op afstand. Hoe kunnen we leren uit de huidige ervaringen zodat we straks ons onderwijs – blended of op afstand – flexibel didactisch ontwerpen?

Doelgroep

  • leerkrachten 
  • zorgleerkrachten 
  • middenkader
  • directie

Doelen

Na het volgen van deze sessie weet/kan/beheers je…Heb je een antwoord op deze vragen…

  • sta je sterker en ben je vaardiger om afstands- en blended onderwijs binnen jouw context waar te maken.  
  • heb je gereflecteerd over je eigen lesaanpak, je sterktes en uitdagingen als leerkracht. 
  • heb je antwoorden verzameld op didactische vragen waar je mee zit. 
  • heb je een aanpak, werkvorm, tool, .. uitgeprobeerd en het effect ervan op leerlingen besproken.

Vorm van het aanbod

  • inspirerende lezing
  • workshop
  • reeks workshops
  • traject op maat met beleidsondersteuning

Interesse?

Contacteer ons op info@schoolmakers.be

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Schoolmakers begeleidt leer- en veranderprocessen in scholen, van kleuter- tot volwassenenonderwijs. Wij werken nauw samen met raden van bestuur, directies, leerkrachten, leerlingen, oudercomités, pedagogisch begeleiders, ... Wij leveren maatwerk.

Volg ons op Twitter @Schoolmakers

Er valt veel te leren over ‘leren’ dezer dagen door de explosie aan blogs over digitale didactiek en afstandsonderwijs. Wat je daarbij tussen de lijnen kan lezen, is minstens even interessant. In deze blog deelt @SaskiaVDP 5 lessons learned: https://buff.ly/2RD9ymb

"Formatieve en summatieve toetsvormen zijn niet noodzakelijk andere toetsvormen. De termen zijn vooral benamingen voor het type beslissing dat je neemt op basis van de gegevens die uit de toets voortvloeien."

https://buff.ly/3fxFuTi

Schoolmakers op Facebook Schoolmakers op Youtube
Schoolmakers CV, Dorpsstraat 1, BE-3020 Winksele - info@schoolmakers.be © 2021 Schoolmakers, Alle rechten voorbehouden - Privacy policy

Website door rubenvaes.be