Klaar voor inspectie 2.0

29 juni 2020

Inhoud

Deze workshop laat je alle hoeken van Inspectie 2.0 zien: het Referentiekader Onderwijskwaliteit (ROK), de centrale plaats van kwaliteitsontwikkeling in het nieuwe kader en hoe dit alles vorm krijgt in een doorlichtingsweek. We inspireren je schoolteam om de regie voor kwaliteitszorg en kwaliteitsontwikkeling in eigen handen te nemen. En bieden concrete aanknopingspunten en tools aan, waarmee je op een haalbare manier met alle betrokkenen in je school aan de slag kunt gaan.

Doelgroep

Directies, leerkrachten, beleidsmedewerkers, bestuurders.  Want kwaliteitsontwikkeling en -zorg is de verantwoordelijkheid van iedereen!

Doelen

Na het volgen van deze sessie weet/kan/beheers je…Heb je een antwoord op deze vragen…

  • Je doet inspiratie op over hoe je als school aan de slag kunt gaan met het ‘Referentiekader OnderwijsKwaliteit’ R(OK). 
  • Je verwerft inzicht in de doorloop van en de principes achter een doorlichtingsweek.
  • Je maakt kennis met concrete tools en handvatten om de kwaliteitscultuur op je school te stimuleren en werk te maken van voortdurende kwaliteitsontwikkeling.  
  • Je benoemt actiepunten voor je school.

Vorm van het aanbod

  • online intake
  • korte online bevraging deelnemers
  • workshop face-to-face of online (3u)
  • online opvolggesprek

Aantal en data te bespreken, we bieden deze workshop zowel face-to-face als online aan

Interesse?

Contacteer ons op info@schoolmakers.be

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Schoolmakers begeleidt leer- en veranderprocessen in scholen, van kleuter- tot volwassenenonderwijs. Wij werken nauw samen met raden van bestuur, directies, leerkrachten, leerlingen, oudercomités, pedagogisch begeleiders, ... Wij leveren maatwerk.

Volg ons op Twitter @Schoolmakers

Er valt veel te leren over ‘leren’ dezer dagen door de explosie aan blogs over digitale didactiek en afstandsonderwijs. Wat je daarbij tussen de lijnen kan lezen, is minstens even interessant. In deze blog deelt @SaskiaVDP 5 lessons learned: https://buff.ly/2RD9ymb

"Formatieve en summatieve toetsvormen zijn niet noodzakelijk andere toetsvormen. De termen zijn vooral benamingen voor het type beslissing dat je neemt op basis van de gegevens die uit de toets voortvloeien."

https://buff.ly/3fxFuTi

Schoolmakers op Facebook Schoolmakers op Youtube
Schoolmakers CV, Dorpsstraat 1, BE-3020 Winksele - info@schoolmakers.be © 2021 Schoolmakers, Alle rechten voorbehouden - Privacy policy

Website door rubenvaes.be