Opstarten na corona: samen overzicht creëren

29 juni 2020

Inhoud

We hebben de voorbije periode snel moeten schakelen en ons constant moeten aanpassen aan de noden van dat moment. Soms waren dat vooral organisatorische dingen, op andere momenten was er dan toch een beetje ruimte om ook pedagogisch didactisch wat verder na te denken.

In de hoeveelheid missen we soms het overzicht. Even stilstaan en opnieuw de puzzel leggen kan dan veel deugd doen. Waar zijn we allemaal op aan het inzetten? Welke thema’s hebben linken met elkaar? Wat is een goede volgorde om dingen aan te pakken? Waar zien we samenwerkingsverbanden? Hoe houden we het draaglijk voor iedereen? 

Opnieuw overzicht creëren en de dingen in kaart brengen kan veel zuurstof geven om verder aan de slag te gaan.

Doelgroep

  • directie
  • beleidsteam
  • schoolteam

Doelen

Na het volgen van deze sessie weet/kan/beheers je…Heb je een antwoord op deze vragen…

  • We brengen de thema’s in kaart waar de school op inzet of mee aan het werk is.
  • We verkennen of er zaken bij moeten of kunnen weggelaten worden.
  • We creëren overzicht binnen de thema’s
  • We leggen linken tussen de thema’s die er liggen
  • We prioriteren indien nodig en maken een plan van aanpak.

Links naar relevante blogs en meer informatie

Interesse?

Contacteer ons op info@schoolmakers.be

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Schoolmakers begeleidt leer- en veranderprocessen in scholen, van kleuter- tot volwassenenonderwijs. Wij werken nauw samen met raden van bestuur, directies, leerkrachten, leerlingen, oudercomités, pedagogisch begeleiders, ... Wij leveren maatwerk.

Volg ons op Twitter @Schoolmakers
Twitter feed is op dit moment niet beschikbaar.
Schoolmakers op Facebook Schoolmakers op Youtube
Schoolmakers CV, Dorpsstraat 1, BE-3020 Winksele - info@schoolmakers.be © 2024 Schoolmakers - Disclaimer & Privacy - Verkoopsvoorwaarden

Website door rubenvaes.be