Samenwerkend leren en leren samenwerken

29 juni 2020

Inhoud

Groepsopdracht, co-creatief werken, coöperatie … we schudden als leraar de opdrachten vlotjes uit onze mouw en zien snel alle kansen en mogelijkheden die ermee gepaard gaan. Alleen is dit wel zo simpel als het lijkt? Mogen we aannemen dat leerlingen kunnen samenwerken? Neen!

Samenwerken moet je leren. Met dit aanbod krijg je inzichten en tips om leerlingen te leren samenwerken. 

Doelgroep

Schoolteams

Doelen

Na het volgen van deze sessie weet/kan/beheers je…Heb je een antwoord op deze vragen…

  • heb je inzicht in samenwerkingsprocessen en dynamieken.
  • kan je groepsopdrachten ontwerpen die hiermee rekening houden
  • kan je de samenwerking tussen leerlingen beter begeleiden
  • kan je leerlingen feedback geven op hun samenwerkingsvaardigheden

Vorm van het aanbod

  • inspirerende lezing
  • workshop
  • reeks workshops
  • traject op maat met beleidsondersteuning

Interesse?

Contacteer ons op info@schoolmakers.be

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Schoolmakers begeleidt leer- en veranderprocessen in scholen, van kleuter- tot volwassenenonderwijs. Wij werken nauw samen met raden van bestuur, directies, leerkrachten, leerlingen, oudercomités, pedagogisch begeleiders, ... Wij leveren maatwerk.

Volg ons op Twitter @Schoolmakers

Er valt veel te leren over ‘leren’ dezer dagen door de explosie aan blogs over digitale didactiek en afstandsonderwijs. Wat je daarbij tussen de lijnen kan lezen, is minstens even interessant. In deze blog deelt @SaskiaVDP 5 lessons learned: https://buff.ly/2RD9ymb

"Formatieve en summatieve toetsvormen zijn niet noodzakelijk andere toetsvormen. De termen zijn vooral benamingen voor het type beslissing dat je neemt op basis van de gegevens die uit de toets voortvloeien."

https://buff.ly/3fxFuTi

Schoolmakers op Facebook Schoolmakers op Youtube
Schoolmakers CV, Dorpsstraat 1, BE-3020 Winksele - info@schoolmakers.be © 2021 Schoolmakers, Alle rechten voorbehouden - Privacy policy

Website door rubenvaes.be