SchoolSmaker Effectief Schoolleiderschap

16 oktober 2019

Voor wie

Ben je een directeur, een adjunct-directeur, een TAC of een bestuurder? Heb je interesse in een empirisch onderbouwde visie op Effectief Schoolleiderschap? Wil je één van de vijftig eersten zijn die kennismaakt met het model en de bevraging die Schoolmakers over Effectief Schoolleiderschap ontwikkelde? 

Als je drie keer ‘ja’ antwoordt, behoor je tot de doelgroep… 

Er is plaats voor 50 deelnemers. 

Doelstellingen

  • Je verwerft een empirisch onderbouwde visie op Effectief Schoolleiderschap.
  • Je onderzoekt hoe het leiderschap in jouw school aan die visie tegemoet komt.
  • Je denkt mee na over hoe we de empirische kijk op Effectief Schoolleiderschap meer ingang kunnen laten vinden in ons onderwijs.

Door wie?

Yves Larock is al meer dan 20 jaar actief aan de slag met leiderschapsontwikkeling. Hij was in die periode ook 9 jaar zelf directeur. Sinds 2014 ligt zijn focus op de vraag: wat is er specifiek voor leiderschap in onderwijs?

Tom Cox  is al meer dan 10 jaar directeur van een school. Hij bekijkt de rol van de leider als iemand die samen met zijn team de schoolvisie ontwikkelt én realiseert. De vraag boeit die hem het meeste boeit: hoe beïnvloed je als schoolleider de onderwijsresultaten van de leerlingen?

Werkwijze

We presenteren je het model van Schoolmakers van Effectief Schoolleiderschap en vertellen over een toepassing in de praktijk.

Je beoordeelt hoe je zelf en je school scoort op 20 opdrachten die de effectiviteit van het schoolleiderschap bepalen. Verder gaan we in alle openheid in gesprek over empirische kijken naar schoolleiderschap en hoe we die kijk in ons onderwijs kunnen versterken. 

Praktisch

WANNEER

Woensdag 29 januari van 14.00u tot 16.30u. Verwelkoming vanaf 13.40u. 

WAAR

Ministerie van Onderwijs, Elllipsgebouw
Koning Albert II Laan 35, 1210 Brussel

JOUW INVESTERING

Naast jouw tijd en betrokken deelname investeer je 20 euro, die dient als een bijdrage in de organisatiekosten. Ook ontvang je de bundel ‘Effectief Schoolleiderschap – Zelfbeoordeling’ 

INSCHRIJVEN

Je aanmelden doe je via het online inschrijfformulier dat je vindt via de kaldender-pagina op de website van Schoolmakers. Je bent inschreven als je na je aanmelding 20 euro overshrijft op rekeningnummer
BE53 5230 8066 3053. Vermeld daarbij zeker je voornaam en naam + “inschrijving SchoolSmaker Effectief Schoolleiderschap”.

MEER INFO

Wil je meer info, of een sessie op maat van je school of organisatie? Contacteer Yves Larock (yves@schoolmakers.be). 

Deze schoolsmaker wordt ingericht m.m.v. 

http://www.klasse.be

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Schoolmakers begeleidt leer- en veranderprocessen in scholen, van kleuter- tot volwassenenonderwijs. Wij werken nauw samen met raden van bestuur, directies, leerkrachten, leerlingen, oudercomités, pedagogisch begeleiders, ... Wij leveren maatwerk.

Volg ons op Twitter @Schoolmakers

Over digitalisering in het onderwijs, veranderbekwaamheid en drie cruciale vaardigheden die hierbij komen kijken. En een uitgebreide focus op de rol van de leerkracht in deze digitale klas.

Uitgebreid artikel van Saskia Vandeputte: https://buff.ly/2Q8rIfC

'Hoe #digitalisering de leerkracht bevrijdt' - Schoolmakers geeft vandaag een lezing op de 'look ahead day' van @UitgeverijVanIn

Schoolmakers op Facebook Schoolmakers op Youtube
Schoolmakers CVBA, Dorpsstraat 1, BE-3020 Winksele - info@schoolmakers.be © 2019 Schoolmakers, Alle rechten voorbehouden - Privacy policy

Website door rubenvaes.be