

De diversiteit onder leerlingen benutten: koop nu onze e-course Leren Differentiëren!
Leerlingen met vele zorgnoden, anderstalige nieuwkomers of kinderen die nood hebben aan extra uitdaging. Bij Schoolmakers merken we dat leraren steeds vaker de verschillen in de klas als kracht benutten. Ze hebben goesting om met die diversiteit aan de slag te gaan. De directie is mee, de modernisering van het secundair onderwijs zet aan het denken: bijsturen is nodig, laat ons het dan meteen goed en grondig aanpakken. Maar … hoe doen we dat best? Hoe geven we les zodat alle leerlingen écht tot leren komen? Hoe spelen we in op diverse voorkeuren, competenties, ondersteuningsnoden? Kortom: hoe verdiepen we onszelf in differentiatie? Onze e-course ‘Leren differentiëren’ biedt hierop het antwoord.
Voor 120 euro krijg je een jaar lang toegang tot de e-course. Studenten of vroege vogels (inschrijvingen vóór 15 april) betalen slechts 99 euro. Koop nu een abonnement aan dit lanceringstarief. In dit pakket zitten:
- 6 theoretische bouwstenen met voorbeelden, zowel in video als in tekst
- 60 concrete praktijkvoorbeelden, toegelicht door leerkrachten en experts die dagelijks in de praktijk staan en stappenplannen om met werkvormen aan de slag te gaan.
- toegang tot het Facebook-platform “Leren Differentiëren”, waar lesmateriaal uitgewisseld wordt en deelnemers elke 3 weken kunnen participeren aan een V&A-sessie
- het e-boek over leren differentiëren
Benieuwd? In dit filmpje kom je er alles over te weten:
Wij, Schoolmakers Saskia en Jan, zetten onze jarenlange ervaring als leerkracht, procesbegeleider en onderwijskundige in om jou en je collega’s op weg te helpen, zodat je succesvol leert differentiëren, in de klas en op school.
De e-course Leren differentiëren richt zich op leerkrachten secundair onderwijs die merken dat de diversiteit in hun klas toeneemt en daarmee op een positieve manier mee willen omgaan. Ook pedagogisch begeleiders, ondersteuners en lerarenopleiders kunnen met deze cursus aan de slag.
“Ik merk dat startende leraren of student leraren de term differentiatie als afschrikkend kunnen ervaren. Er bestaan te veel vooroordelen en te veel achterdocht over het waarom ervan. Er is nood aan het bevattelijk weergeven van bestaande theorieën en goede praktijkvoorbeelden.”
– Liesbeth Geuvens, lerarenopleider CVO Crescendo –
Leerlingen keuzevrijheid geven. Sleutelen aan je eerste graad. Werken op meerdere sporen. Heldere instructie geven.
Onze e-course zet je op weg.
Schrijf je nu in. En geniet een jaar lang van inzichten en inspiratie!
Je kan ook abonnementen voor je team aanvragen.
In de e-course vind je meer dan 30 filmpjes met stappenplannen om werkvormen toe te passen.
Klik op de afbeeldingen voor een voorsmaakje.
Deze e-course is een initiatief van Schoolmakers
en kwam tot stand dankzij de wetenschappelijke expertise
van het Steunpunt Diversiteit en Leren van de UGent.
Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief