Cursusinhoud
Bekijk hier de inhoud van onze e-course in detail
1.1. Eigenaarschap
1.2. Meesterschap
1.3. Inzicht in leren
2.1. Wat is differentiatie?
2.2. Welke verschillen tussen leerlingen zijn relevant in een leercontext?
2.3. Hoe speel je hier als leerkracht op in?
2.4. Differentiëren: hoe doe je dat?
3.1. Wat is gedifferentieerde evaluatie?
3.2. Wat hebben gedifferentieerd lesgeven en evalueren met elkaar gemeen?
3.3. Mag dat wel?
3.4. Wat levert het op?
3.5. Hoe doe je dat?
3.6. Betekent dat “evaluatie à la carte”?
3.7. Is dat wel eerlijk?
3.8. Is dat geen niveauverlaging?
4.1. Twee assen, vier rollen
4.2. Hoe vul je die rollen concreet in?
5.1. Grammar of Schooling
5.2. Het cockpitmodel
5.3. Aan de slag met verandering
Van leraren, pedagogische begeleiders, onderzoekers en docenten.