

Module ‘Lesgeven en evalueren op klasniveau’
Omschrijving module
Aan de hand van deze module willen we leerkrachten zo vaardig mogelijk maken in het omgaan met de uitdagingen die voorliggen: (hoe) weet ik of al mijn leerlingen de leerstof goed hebben opgevolgd vanop afstand? Hoe kan ik mijn afstandsonderwijs nog verfijnder ontwikkelen en/of hoe geef ik mijn didactiek vorm eens we terug naar school mogen? En finaal: hoe zal ik evalueren of mijn leerlingen de leerstof begrepen hebben?
We combineren webcasts, live coachingssessies en readers. Kaders en concrete tips wisselen elkaar af, zodanig dat leerkrachten versterkt verder kunnen.
Prijs (ongeacht aantal deelnemers)
450 EUR (excl 21% BTW)
Inhoud van deze module
Reader en webcast: didactische competenties in de klas. Focus op formatief evalueren.
Doelgroep
Leerkrachten
Doelen
- Je weet hoe je doelen kan selecteren tot het einde van het schooljaar.
- Je weet hoe je formatief in kaart kan brengen in welke mate de leerling die beheerst.
Tijdsinvestering
80 minuten
Aanpak
- Reader (25 min)
- Webcast: “Hebben ze geleerd vanop afstand”
(13 min) - Webcast: “Welke doelen bied ik nog aan?”
(25 min) - Webcast: “Formatief evalueren: concreet”
(16 min)
Reader en webcast: differentiatie in de diepte
Doelgroep
Leerkrachten
Doelen
- Je weet waarop je kan differentiëren
- Je beheerst één concreet differentiatiemodel: Activerende Directe Instructie (ADI)
Tijdsinvestering
45 min
Aanpak
- Reader: differentiatie in de diepte, met concrete voorbeelden (40 min)
- Webcast: ADI (5 min)
Reader en webcast: samenwerken en ondersteunen
Doelgroep
Leerkrachten
Doelen
- Je weet met wie en hoe je kan samenwerken om maximale leerkansen te garanderen voor je leerlingen.
Tijdsinvestering
40 min
Aanpak
- Reader: samenwerken en ondersteunen (20 min)
- Webcast: samenwerken en ondersteunen (18 min)
Adviesgesprek
Doelgroep
Leraren
Doelen
- We bespreken de manier waarop jullie afstandsonderwijs hebben georganiseerd, wat goed ging en wat is blijven liggen.
- We bekijken concrete pistes die je kan bewandelen om tot maximaal leerrendement te komen richting einde van het schooljaar.
Tijdsinvestering
120 min
Aanpak
- Adviesgesprek vanop afstand
- Supervisie
- Intervisie
Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief