
Een nulmeting op onze school
Inhoud Waar staat mijn school momenteel en wat zijn de ontwikkelpunten? Meten is weten: een nulmeting is een belangrijke eerste stap. Deze kan de hele schoolwerking als focus hebben, maar…
Lees verderOp deze plek vind je onze meest recente acties, publicaties en open vormingsaanbod. Je vindt hier ook activiteiten van partners die we graag in de kijker zetten.
Inhoud Waar staat mijn school momenteel en wat zijn de ontwikkelpunten? Meten is weten: een nulmeting is een belangrijke eerste stap. Deze kan de hele schoolwerking als focus hebben, maar…
Lees verderInhoud Het Referentiekader Onderwijskwaliteit (ROK) vormt de bril waardoor de Inspectie kijkt tijdens een doorlichting. De verwachting is dat iedereen in het schoolteam bekend is met het ROK. In deze…
Lees verderInhoud Deze workshop laat je alle hoeken van Inspectie 2.0 zien: het Referentiekader Onderwijskwaliteit (ROK), de centrale plaats van kwaliteitsontwikkeling in het nieuwe kader en hoe dit alles vorm krijgt…
Lees verderInhoud Deze workshop laat je alle hoeken van Inspectie 2.0 zien: het Referentiekader Onderwijskwaliteit (ROK), de centrale plaats van kwaliteitsontwikkeling in het nieuwe kader en hoe dit alles vorm krijgt…
Lees verderInhoud Thema’s die aan bod komen in dit traject zijn onder andere Integraal kijken naar scholen en schoolontwikkelingPersoonlijk meesterschapHefbomen voor schoolontwikkeling:Visie-ontwikkelingKwaliteitsvol organiserenEffectief schoolleiderschapSamenwerkingscultuurVeranderstrategieën ontwerpenDoelgroep (Interne) beleidsondersteunersleden van directieteamsCoördinatoren… Min. 8,…
Lees verderInhoud We hebben de voorbije periode snel moeten schakelen en ons constant moeten aanpassen aan de noden van dat moment. Soms waren dat vooral organisatorische dingen, op andere momenten was…
Lees verderInhoud Leerlingen motiveren is vaak een hele uitdaging. Zeker in coronatijden hebben we vaak gemerkt dat het niet gemakkelijk is leerlingen blijvend te motiveren. Toch weten we dat motivatie een…
Lees verderInhoud Een positieve relatie tussen leerkrachten en hun leerlingen (en bij uitbreiding tussen leerlingen onderling) vormt de basis van effectief gedragsmanagment en zal ervoor zorgen dat leerlingen zich veilig en…
Lees verderInhoud Als leerkracht hebben we met veel dingen rekening te houden. Er komt vanalles op ons af en we proberen op vele fronten alles zo goed mogelijk te laten verlopen. …
Lees verderSchrijf je in op onze nieuwsbrief