Schoolsmaker ‘Werken aan teamontwikkeling’

16 december 2017

Overweegt ook jouw school om met teamwerk aan de slag te gaan? Of is er in jouw school reeds sprake van teamwerk, maar ontbreken er nog kapstokken om de teamwerking doeltreffender te maken?  

Een effectief team werkt als een geoliede machine. De collega’s weten wat ze moeten doen, hebben plezier in het werk en doen waar ze goed in zijn. Om zover te geraken doorlopen teams een aantal fasen, elk met hun eigen kenmerken.

In deze Schoolsmaker, die 2 uur in beslag neemt, krijg je zicht op de kenmerken van deze verschillende fasen van teamontwikkeling, en maak je kennis met het Meetinstrument Teamontwikkeling©. Dit meetinstrument is ontwikkeld in samenwerking met de Radboud Universiteit Nijmegen en brengt de fase van teamontwikkeling van je team goed in kaart. Je leert hoe jij op een positieve manier een bijdrage kan leveren om het team beter te laten functioneren.

Teamleden die het meetinstrument hebben ingevuld geven o.a. de volgende feedback: “Ik ben niet zo voor vragenlijsten, maar bij deze is het resultaat erg concreet”; “Het gesprek in ons team gaat nu precies waar het over moet gaan.”

De Schoolsmaker wordt verzorgd door Frank van der Heijden van Werken met Succes en Yves Larock van Schoolmakers. Een week voor Schoolsmaker ontvang je een uitnodiging om het Meetinstrument Teamontwikkeling© in te vullen – voor de gelegenheid is dit inbegrepen in de deelnameprijs. Het rapport dat je dan automatisch ontvangt, breng je best mee naar de Schoolsmaker.

Contacteer ons op als je deze Schoolsmaker wenst in te richten in jouw school of onderwijsorganisatie.
Yves Larock, yves@schoolmakers.be; 0496 510 980

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Schoolmakers begeleidt leer- en veranderprocessen in scholen, van kleuter- tot volwassenenonderwijs. Wij werken nauw samen met raden van bestuur, directies, leerkrachten, leerlingen, oudercomités, pedagogisch begeleiders, ... Wij leveren maatwerk.

Volg ons op Twitter @Schoolmakers

“Je ziet een transitie binnen de school. De leerlingen worden door de feedback kritischer op zichzelf en willen ook steeds vaker tussentijds feedback krijgen"

Over het verminderen van toetsdruk en meer inzicht in het leerproces.
https://t.co/mDbvAweVf7

Voor diegenen die het gemist hebben. @SaskiaVDP bij Hautekiet over puntenevaluatie naar aanleiding van de J1000 van @HeiligGrafTurnh , vanaf 28:30: https://t.co/3L4hbs4sSf

Schoolmakers op Facebook Schoolmakers op Youtube
Schoolmakers CVBA, Dorpsstraat 1, BE-3020 Winksele - info@schoolmakers.be © 2018 Schoolmakers, Alle rechten voorbehouden - Privacy policy

Website door rubenvaes.be