

11 mei om 14u: Concreet aan de slag met Universal Design for Learning
Elke klasgroep is divers. Elk kind heeft talenten en beperkingen. Een inclusieve aanpak blijft moeilijk. Toch kan het met UDL. In plaats van een lijst van uitzonderlijke maatregelen te hanteren, kan je als leraar zoeken wat voor elk kind best is en daar zo goed mogelijk op inspelen. In deze sessie bekijken we die uitzonderlijke maatregelen vanuit een andere hoek maar blijven daar niet hangen. Je krijgt concrete tips en tricks om bij ontwerp van een les zo breed mogelijk te kijken om zo te komen tot een UDL-gevormde les en leeromgeving met oog voor de ontplooiing van àlle leerlingen van je groep.
Na deze sessie weet je waar UDL voor staat, wat de visie erachter is, heb je een structuur bij het ontwerpen van een les, heb je inzicht in het UDL-kader en heb je hierrond concrete voorbeelden gehoord.
Doelgroep
Iedereen die vanuit een inclusieve bril in het onderwijs staat of ermee bezig is.
Schoolmakers
An Kennes is procesbegeleider, voornamelijk in basisscholen en ondersteuningsnetwerken. Momenteel is ze Schoolmaker, daarvoor was ze leraar (buitengewoon) lager onderwijs en gonbegeleider. Ze schreef het boek All-In, inclusief lesgeven met UDL
Deze SchoolSmaker duurt 75 min. Voor deelname vragen we je betrokken aanwezigheid en 25 EUR.
Je ontvangt enkele dagen op voorhand een digitale link om deel te nemen aan deze online SchoolSmaker.
Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief