Groeien door te delen?

08 september 2014

De rol van sociale netwerken van onderwijsprofessionals in onderwijsvernieuwing

Sociale relaties worden vaak genoemd als oorzaak van het slagen of juist mislukken van onderwijsvernieuwingen (Daly et al., 2010). Als schoolleiders gevraagd wordt wat hun school zo succesvol maakt, wijzen ze vaak naar hun ‘sterke team’ (Van Tongeren, 2010). Een hecht sociaal netwerk, waarin leerkrachten, leerlingbegeleiders en schoolleiders onderling frequent informatie en materialen uitwisselen, zou een positieve uitwerking hebben op leerlingen, leerkrachten, en onderwijsvernieuwing. Maar is dit altijd het geval? En hoe bouw je zo’n stevig netwerk?

Terug naar schoolsmakers

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Schoolmakers begeleidt leer- en veranderprocessen in scholen, van kleuter- tot volwassenenonderwijs. Wij werken nauw samen met raden van bestuur, directies, leerkrachten, leerlingen, oudercomités, pedagogisch begeleiders, ... Wij leveren maatwerk.

Volg ons op Twitter @Schoolmakers

Van online lesgeven naar volwaardig #blended lesgeven:
concrete randvoorwaarden en tips👇

https://buff.ly/2KJuTXl

Doordacht digitaliseren: 60 tips voor het schoolleiderschap.
https://buff.ly/2RGX8fS

Schoolmakers op Facebook Schoolmakers op Youtube
Schoolmakers CV, Dorpsstraat 1, BE-3020 Winksele - info@schoolmakers.be © 2021 Schoolmakers, Alle rechten voorbehouden - Privacy policy

Website door rubenvaes.be