Werken met jokers

27 februari 2018

Leerlingen zetten tijdens een opdracht of toets een joker in. Vooraf bepaal je wat die joker inhoudt: extra ondersteuning, een vraag die wegvalt of een evaluatiecriterium dat dubbel weegt.

Werken met jokers zorgt ervoor dat leerlingen leren kiezen, dat ze ondersteuning krijgen en dat hun zelfvertrouwen stijgt.

Benieuwd hoe dat werkt?

Bekijk hier de screencast:

 

Op zoek naar meer voorbeelden om te differentiëren? Surf naar www.lerendifferentieren.be.
Heb je vragen? Of deel je graag jouw toepassing van deze structuur? Mail saskia@schoolmakers.be.

Saskia Vandeputte
saskia@schoolmakers.be

Deze blog verscheen ook op de website van Leren Differentiëren, een e-course voor leraren secundair onderwijs die zich willen verdiepen in differentiatie.

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Schoolmakers begeleidt leer- en veranderprocessen in scholen, van kleuter- tot volwassenenonderwijs. Wij werken nauw samen met raden van bestuur, directies, leerkrachten, leerlingen, oudercomités, pedagogisch begeleiders, ... Wij leveren maatwerk.

Volg ons op Twitter @Schoolmakers

"Wanneer je kinderen au sérieux neemt, dragen ze dat mee voor de rest van hun leven." 'Zwijgen is geen optie' praatte met @PietGrymonprez die technisch #onderwijs opnieuw aantrekkelijk wil maken. #duaalleren https://t.co/rYaj7L24D0

Wat was dat ook alweer van die werklast van de leraar? #HappyFriday! #teacherlife

Schoolmakers op Facebook Schoolmakers op Youtube
Schoolmakers CVBA, Dorpsstraat 1, BE-3020 Winksele - info@schoolmakers.be © 2018 Schoolmakers, Alle rechten voorbehouden - Privacy policy

Website door rubenvaes.be