Persoonlijke groei

Actie- en aandachtsmanagement

Werken in het onderwijs betekent gegarandeerd dat je niet altijd op voorhand het verloop van je dag kan vastleggen. Dit is uiteraard zeer boeiend en zorgt voor de nodige afwisseling, anderzijds kan het eveneens het gevoel geven dat je niets doet van wat je wenst te doen… Veel afwisseling en een continue stroom van input is niet enkel een kenmerk van het onderwijs, het is eigen aan onze huidige samenleving.
Hoe ga je nu om met deze realiteit?
Binnen deze vorming kijken we naar hoe je jezelf kan organiseren én flexibel kan inspelen op de onverwachte tussenkomsten.

Doelen

  • Je krijgt géén pasklare oplossing, die voor jou kiest wat je vandaag, deze week of op langere termijn gaat doen.
  • Je krijgt wel een kader aangereikt dat je helpt om je energie te concentreren en productiever te zijn in je werk en privéleven. Je krijgt een aanzet tot een betrouwbaar systeem, waarin je alles wat je moet doen, kan onderbrengen, zodat je je hoofd kan leegmaken en focussen op waar je nu mee bezig bent
  • Praktische tips worden afgewisseld met oefeningen over hoe je dit in je eigen unieke werk- en privésituatie kan integreren.
  • Deze vorming is o.a. gebaseerd op de principes uit het boek “Getting things done” van David Allen.

Duur

2 dagdelen

Prijs

1200 EUR excl 21% BTW

Aanvraagformulier

  • Hidden

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Schoolmakers begeleidt leer- en veranderprocessen in scholen, van kleuter- tot volwassenenonderwijs. Wij werken nauw samen met raden van bestuur, directies, leerkrachten, leerlingen, oudercomités, pedagogisch begeleiders, ... Wij leveren maatwerk.

Volg ons op Twitter @Schoolmakers

Mooie synthese @YDemaertelaere #schoolmakers

Op https://t.co/YIMbYsDydL staan heel wat handvatten om om te gaan met diversiteit in de klas @hautekiet #schoolmakers

Schoolmakers op Facebook Schoolmakers op Youtube
Schoolmakers CV, Dorpsstraat 1, BE-3020 Winksele - info@schoolmakers.be © 2022 Schoolmakers - Disclaimer & Privacy - Verkoopsvoorwaarden

Website door rubenvaes.be