
Ontsmette pennen
Ontroerd, geprikkeld, geïnspireerd zijn maar slechts enkele woor- den die bij me opkomen bij het lezen van de verschillende blogs die (oud)-leerlingen, leerkrachten, directie hebben geschreven tijdens de lockdown in…
Lees verderOp deze plek vind je food for thought. We vertellen waar we mee bezig zijn & delen kritische reflecties, inspirerende verhalen, tools die werken. Laat het je smaken!
Ontroerd, geprikkeld, geïnspireerd zijn maar slechts enkele woor- den die bij me opkomen bij het lezen van de verschillende blogs die (oud)-leerlingen, leerkrachten, directie hebben geschreven tijdens de lockdown in…
Lees verderDat het coronavirus niet enkel ons lichaam aantast maar ook ons onderwijs hoeft nauwelijks uitgelegd. Een groot aantal kinderen en jongeren voelt de terugslag van de coronamaatregelen, emotioneel en cognitief.…
Lees verderVorige week vond onze voorstelling plaats van onze publicatie Iedereen Schoolmaker. Investeren in samen leren. Bert en ikzelf verwelkomden online 46 directeurs, adjunct-directeurs en andere geïnteresseerden. In het eerste luik…
Lees verderHoe meer ik met digitalisering in onderwijs bezig ben, hoe minder ik het over ICT heb. Ik verklaar mij nader. Vorige week belde een collega. Haar sessie de dag nadien…
Lees verderWeg met de ongebreidelde vrijheid Een wolk van wisselende gedachten doorkruist mijn rationeel denken. Peinzend aan gisteren: geen corona, digitalisering: oui et alors, de vrijheid van keuzebepaling: ik zeg ja,…
Lees verderHoeveel klassen zijn er bij jullie al in quarantaine? Deze dagen is dit vaak de openingsvraag die directeurs stellen wanneer ze collega-directeurs ontmoeten. Het adagio ‘de schoolleider doet ertoe’ is…
Lees verderHet is een open deur: de coronamaatregelen doen ons nadenken over hoe we ons onderwijs (her)ontwerpen, en ons daarop organiseren. Hoewel noodgedwongen, is dat een kans om op een frisse…
Lees verder4 handvatten om de samenwerking in jouw school te bevorderen Deze blog is deel van een driedelige blogreeks die inzoomt op het doctoraat van Jasmien Sannen (KUL), getiteld ‘Inclusie Net-Werkt.…
Lees verderDeze blog is deel van een driedelige blogreeks die inzoomt op het doctoraat van Jasmien Sannen (KUL), getiteld ‘Inclusie Net-Werkt. Het ontrafelen van de school-netwerk-configuraties die inclusief onderwijs bevorderen’. In…
Lees verderSchrijf je in op onze nieuwsbrief