Traject rond evaluatie bij secundaire school MAST

Secundaire school MAST uit Brugge wou het evaluatiebeleid van de school verfijnen en toewerken naar een gepaste rapportering. Zij wouden de groei van leerlingen beter in kaart brengen en de gegevens die ze uit evaluatie halen effectief in de lespraktijk gebruiken om bij de leerlingen meer groei te bewerkstelligen. Daarnaast waren ze op zoek naar een eenvoudig systeem om gedifferentieerd en doelgericht te rapporteren.


Samen met Schoolmakers bracht de school 8 leerkrachten en coördinatoren samen in een regiegroep die het traject beleidsmatig opvolgde en mee het volledige proces uitstippelde. Inhoudelijke vorming en experiment op de klasvloer, reflectie en afstemming wisselden elkaar af. Op de pedagogische studiedag bracht Schoolmaker Jan het team van MAST in contact met coördinatoren van Stamina in Brugge, de GO Spectrumschool in Antwerpen en Tvier in Kortrijk. Scholen leren van elkaar in netoverstijgende samenwerking! 

Is het evaluatiebeleid in je school ook aan een opfrissing toe? Esther en Jan helpen je graag verder!

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Schoolmakers begeleidt leer- en veranderprocessen in scholen, van kleuter- tot volwassenenonderwijs. Wij werken nauw samen met raden van bestuur, directies, leerkrachten, leerlingen, oudercomités, pedagogisch begeleiders, ... Wij leveren maatwerk.

Volg ons op Twitter @Schoolmakers
Twitter feed is op dit moment niet beschikbaar.
Schoolmakers op Facebook Schoolmakers op Youtube
Schoolmakers CV, Dorpsstraat 1, BE-3020 Winksele - info@schoolmakers.be © 2024 Schoolmakers - Disclaimer & Privacy - Verkoopsvoorwaarden

Website door rubenvaes.be