Een nulmeting op onze school

29 juni 2020

Inhoud

Waar staat mijn school momenteel en wat zijn de ontwikkelpunten? Meten is weten: een nulmeting is een belangrijke eerste stap. Deze kan de hele schoolwerking als focus hebben, maar ook een meer specifieke uitdaging kan aanleiding voor een nulmeting vormen.  

In dit traject begeleiden we je school van start tot finish. We stellen samen het doel van de meting scherp en selecteren een meetmethode aangepast aan de noden en mogelijkheden van je school. We staan stil bij wie we willen betrekken (leerkrachten of ook andere partijen) en interpreteren samen de resultaten. Het resultaat is een kwaliteitsvolle nulmeting, die informatie oplevert waar je als school meteen mee aan de slag kunt.

Doelgroep

Directie, beleidsmedewerkers, kwaliteitsverantwoordelijken, coördinatoren en bestuurders.

Doelen

Na het volgen van deze sessie weet/kan/beheers je…Heb je een antwoord op deze vragen…

  • Je maakt kennis met de verschillende manieren waarop je een nulmeting kunt uitvoeren. 
  • Je kent de criteria waaraan een kwaliteitsvolle nulmeting voldoet.
  • Je ontwerpt een nulmeting die aangepast is aan de behoeften van jouw school.
  • Je voert de nulmeting uit.
  • Je weet hoe je met de resultaten van de nulmeting aan de slag kunt gaan.

Vorm van het aanbod

Traject op maat met beleidsondersteuning. We gaan van start met een online intakegesprek en voorzien aan het einde van het traject een opvolggesprek.

We bieden deze begeleiding zowel face-to-face als online aan.

Interesse?

Mail info@schoolmakers.be

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief