Ons team

Schoolmakers is een coöperatieve vennootschap die leer- en veranderprocessen in scholen begeleidt. An Kennes, Bert Smits, Caroline Robert, Charlotte Arnou, Hanne Van Waeyenberge, Isabelle Dewinkeler, Jan Royackers, Jetje De Groof, Lien Peeters, Lydwin Bulckens, Martine Mol, Nick Ferbuyt, Saskia Vandeputte, Yves Larock en Zouhra Naeme vormen samen het hart van Schoolmakers. Een complementair en ervaren team met een hart voor onderwijs en een ruim professioneel netwerk.

An Kennes

An Kennes

Het welbevinden van leerlingen en leerkrachten ligt An nauw aan het hart. Gedreven en met kritische blik coacht ze individuele leraren en schoolteams op hun weg naar inclusief onderwijs. Haar sterkte? Met beide voeten mee in de klascontext gaan staan. Om dan samen het onderwijs te optimaliseren, voor iedereen. Meer info
Bert Smits

Bert Smits

Bert kijkt graag naar scholen als een organisch geheel. En wil dus maar wat graag hen ondersteunen in procesmatige en structurele aspecten. Nieuwe vormen van leren, learning by doing, richting meer autonomie voor leerlingen. Spreekt je dat aan? Meer info

Caroline Robert

Hoe kunnen we onderwijs ontwerpen zodat het een thuishaven kan zijn voor leren, ontwikkeling en groei én afgestemd op de noden van de maatschappij? Goedlachs en doelgericht gaat ze met schoolteams aan de slag vertrekkende vanuit wie ze zijn en wat hen drijft om vervolgens de verbinding te maken met het grotere geheel, de organisatie en de relevante thema’s. Een duurzame beweging creëren, is waar ze voor gaat. Meer info

Charlotte Arnou

Hoe kunnen we duurzaam (laten) leren? Charlotte denkt in mogelijkheden en ziet talloze onderwijskansen. Doorheen de jaren deed ze ervaring op met didactische vraagstukken, teamteachen, vakgroepen begeleiden, (wereld)burgerschapseducatie en digitalisering. Meer info
Hanne Van Waeyenberge

Hanne Van Waeyenberge

Teambemiddeling, peer mediation, spanningen en conflicten wegwerken om zo een warme schoolcultuur te ontwikkelen, daarvoor je bij Hanne aan het juiste adres. Hanne versterkt teams in hun probleemoplossende en communicatieve vaardigheden. Meer info

Isabelle Dewinkeler

Isabelle houdt van verschillen en gelijkenissen. Je kan haar steeds vinden tussen harmonie en crisis, controle en chaos, efficiëntie en exploratie, neutraliteit en betrokkenheid. De diversiteit die leeft in een school zijn voor haar complexe uitdagingen waarmee ze graag aan de slag gaat als erkend bemiddelaar en coach. Meer info
Jan Royackers

Jan Royackers

Hoe kunnen we onderwijs zó organiseren dat kinderen & jongeren een groter gevoel van vrijheid én verantwoordelijkheid bij het leren krijgen? Dat is de vraag waarop Jan via begeleiding en onderzoek samen met schoolteams antwoorden op wil zoeken. Meer info

Jetje De Groof

Wetenschappelijk gevalideerde oplossingen en goede praktijken naar scholen brengen, zonder daarbij de haalbaarheid in de lokale context uit het oog te verliezen, daar staat Jetje voor. Haar expertise bestrijkt diverse thema's, waaronder werkplekleren (inclusief duaal leren), interne kwaliteitszorg, (studie)loopbaanbegeleiding en toetsing. Meer info

Lien Peeters

Complexe thema's concreet aanpakken. Daar zorgt Lien voor. En daarbij slaat ze de brug tussen strategie en praktijk samen met een school of schoolbestuur. Ze is geboeid door participatie en de impact van de schoolorganisatie op het welbevinden van individuele medewerkers en leerlingen. Meer info

Lydwin Bulckens

Lydwin gidst scholen naar een duurzaam zorg- en tuchtbeleid, aangepast aan de specifieke context. Een beleid waarmee het gedrag van leerlingen effectief wordt bijgestuurd en waar niet altijd dezelfde leerlingen het strafstudielokaal vullen. Meer info

Martine Mol

Martine is een echte education foodie en kijkt graag naar scholen die durven kritisch denken over hun bestaande beleidsruimte en zich de vraag durven stellen naar het belang van zelfsturende teams gebaseerd op transformationeel@gedeeld leiderschap. Meer info

Nick Ferbuyt

De voortdurende wisselwerking tussen de klasvloer en schoolbeleid is essentieel bij schoolontwikkelingen. Hoe kunnen we dit op gang brengen en onderhouden? Nick trekt in zijn trajecten, naast het binnenbrengen van een sterke inhoudelijke expertise rond actuele maatschappelijke vraagstukken binnen onderwijs, steeds de kaart van verbondenheid en betekenisvolle participatie. Meer info
Saskia Vandeputte

Saskia Vandeputte

Saskia is gebeten door alles wat met ‘leren’ te maken heeft. Als critical friend begeleidt ze schoolteams met vragen naar het ontwerpen van krachtige leeromgevingen voor leerlingen én leraren Meer info

Yves Larock

Hoe pakken we samen pittige uitdagingen op onze school aan? Welk leiderschap vraagt dat? Die vragen staan centraal in de begeleidingen van Yves. Omdat hij ziet dat een cocreatieve aanpak opnieuw goesting, motivatie en energie geeft bij leerkrachten én leerlingen. En dus ook bij directies en ouders. Meer info

Zouhra Naeme

Zouhra wil een open en waarderende cultuur creëren die het beleidsvoerend vermogen van de scholen versterkt en zo kan bijdragen tot een context van diepgaand leren en effectief functioneren. Meer info

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Schoolmakers begeleidt leer- en veranderprocessen in scholen, van kleuter- tot volwassenenonderwijs. Wij werken nauw samen met raden van bestuur, directies, leerkrachten, leerlingen, oudercomités, pedagogisch begeleiders, ... Wij leveren maatwerk.

Volg ons op Twitter @Schoolmakers

Nog minder dan één week om jouw onderzoeksvraag in te dienen en een begeleiding te winnen!

https://buff.ly/2DkIV1s

"De zomerscholen waren voor vele kinderen, begeleiders en coördinatoren een onvergetelijke gebeurtenis die voor herhaling vatbaar is."

Lydwin @schoolmakers over de zomerscholen: https://buff.ly/33AHcy6

Schoolmakers op Facebook Schoolmakers op Youtube
Schoolmakers CV, Dorpsstraat 1, BE-3020 Winksele - info@schoolmakers.be © 2020 Schoolmakers, Alle rechten voorbehouden - Privacy policy

Website door rubenvaes.be