Leerlabo lesgeven aan Tieners

17 juni 2019

Omschrijving van het aanbod


Geef je les aan tien- tot veertienjarigen en wil je graag je impact op het leren van je leerlingen vergroten?

Wil jij in je vijfde/zesde leerjaar werk maken van een goede voorbereiding op het secundair?

Of geef je les in een innovatieve eerstegraadsschool, een Tienerschool of een school die volop moderniseert?

Wil  je meer inzicht in hoe je je leerlingen breed kan ontwikkelen en hen kan stimuleren in het ontdekken van hun talenten?

Wat kan je al dan niet van tieners verwachten volgens wetenschappelijke inzichten en de ontwikkeling van hun brein? En wat is de impact hiervan voor je klaspraktijk bij het werken aan zelfsturing, motivatie, resultaatgericht werken…?

Hoe kan je maximaal inhaken op wat leerlingen al verworven hebben in het lager of gericht toewerken naar de verwachtingen van het secundair?

Doelgroep

Dit leerlabo is bedoeld voor alle leerkrachten die werken met tieners van 10 tot 14 jaar en graag meer willen betekenen voor hun leerlingen.

Stel je hoge verwachtingen aan al je leerlingen, sta je open voor zelfreflectie en leer je graag bij van collega’s? Schrijf je dan nu in voor ons leerlab met focus op een warme overgang voor alle leerlingen van basis naar secundair!

Met een groep collega’s verdiepen we ons in de bouwstenen van onderwijs aan tieners. Met die inzichten gaan we concreet aan de slag, versterken we elkaars materialen en creëren we tijd en ruimte om samen nieuwe zaken uit te proberen. We leren van en met elkaar en krijgen zo zicht op elkaars werking om onze leerlingen beter te begeleiden in het ontwikkelen van hun mogelijkheden en school- en studiekeuzeproces.

Doelen

Tijdens dit leerlabo bekijken we samen:

  • hoe je de impact op het leren van je leerlingen kan vergroten
  • hoe je leerlingen breed kan laten ontwikkelen
  • hoe je leerlingen kan stimuleren in het ontdekken van hun talenten
  • wat je van tieners kan verwachten volgens wetenschappelijke inzichten
  • hoe het brein van tieners zich ontwikkelt
  • hoe je kan werken aan zelfsturing, motivatie en resultaatgericht werken in de klas
  • hoe je maximaal inhaakt op wat leerlingen al verworven hebben in het lager onderwijs
  • hoe je gericht toewerkt naar de verwachtingen van het secundair

Vorm

Traject van 6 sessies, waarvan 1 volledige dag en 5 halve dagen.

Data en locatie

  • Woensdag 18 september: van 9u tot 16u
  • Woensdag 16 oktober: van 13u tot 16u
  • Vrijdag 29 november: van 9u tot 12u
  • Woensdag 15 januari: van 13u tot 16u
  • Vrijdag 14 februari: van 9u tot 12u
  • Woensdag 11 maart: van 13u tot 16u

Telkens in het Onderwijscentrum Brussel, Marcqstraat 18 Brussel.

Publiek

Schoolmakers organiseert dit traject in samenwerking met Onderwijscentrum Brussel.
Inschrijven kan via deze link.

Prijs

De prijs voor het volledige opleidingstraject bedraagt 400 EUR.

Link naar relevante blogs en meer info

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Schoolmakers begeleidt leer- en veranderprocessen in scholen, van kleuter- tot volwassenenonderwijs. Wij werken nauw samen met raden van bestuur, directies, leerkrachten, leerlingen, oudercomités, pedagogisch begeleiders, ... Wij leveren maatwerk.

Volg ons op Twitter @Schoolmakers

Over digitalisering in het onderwijs, veranderbekwaamheid en drie cruciale vaardigheden die hierbij komen kijken. En een uitgebreide focus op de rol van de leerkracht in deze digitale klas.

Uitgebreid artikel van Saskia Vandeputte: https://buff.ly/2Q8rIfC

'Hoe #digitalisering de leerkracht bevrijdt' - Schoolmakers geeft vandaag een lezing op de 'look ahead day' van @UitgeverijVanIn

Schoolmakers op Facebook Schoolmakers op Youtube
Schoolmakers CVBA, Dorpsstraat 1, BE-3020 Winksele - info@schoolmakers.be © 2019 Schoolmakers, Alle rechten voorbehouden - Privacy policy

Website door rubenvaes.be