Professioneel professionaliseren
17 januari 2024
Universal Design for Learning
Inhoud
We starten vanuit een visie rond inclusie. Van daaruit onderzoeken we het UDL-kader en hoe we het haalbaar kunnen maken om deze visie werkbaar te houden. Dit zowel voor leerkrachten als voor leerlingen. Dit met grote link naar het ontwerpen van klasbeelden, motivatie, differentiatie en leerkrachtenstijlen.
Doelgroep
- schoolteams
- (kleuter)leerkrachten
- zorgleerkrachten
- co-teachers
Doelen
Na het volgen van deze sessie weet/kan/beheers je…Heb je een antwoord op deze vragen…
- ken je het UDL-kader en kan je het efficiënt inzetten
- heb je een brede kijk op inclusie
- zijn motivatie, differentiatie en evaluatie geen aparte eilanden meer maar zijn ze verbonden met elkaar, zowel in visie als in de praktijk.
Links naar relevante blogs en meer informatie
Interesse?
Contacteer ons op info@schoolmakers.be
Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief