Universal Design for Learning

17 juni 2019

Omschrijving van het aanbod

We starten vanuit een visie rond ‘inclusie’. Van daaruit onderzoeken we vanuit het UDL-kader hoe we het haalbaar maken om deze visie werkbaar te houden. Dit zowel voor leerkrachten als voor leerlingen.

Thema’s als ‘motivatie’, differentiëren, ‘ouderpartnerschappen’ en ‘evalueren’ komen aan bod.

Doelgroep

Iedereen die werkt in lagere scholen.

Doelen

Na het volgen van deze workshop

  • ken je het UDL-kader en kan je ermee werken
  • heb je een brede kijk om ‘inclusie’
  • zijn ‘motivatie’, ‘differentiatie’ en ‘evaluatie’ geen aparte eilanden meer maar zijn ze verbonden met elkaar, zowel in visie als in praktijk.

Vorm

Workshop van twee dagdelen op één dag of verspreid over twee dagen.

De visie rond UDL (inclusief denken) kan ook gebracht worden in een gebalde (interactieve) lezing van minstens één uur of in een langer traject waarbij we diverse workshopinhouden combineren en ingaan op leervragen.

Het traject Krachtig leraarschap doorloopt alle aspecten van UDL en wordt in open aanbod aangeboden. Inschrijven daarvoor, kan hier.

Publiek

Groepsgrootte: tussen 10 en 30 deelnemers voor een workshop.

Data en locatie

Workshop of traject op maat: op aanvraag.

Open aanbod/traject krachtig leraarschap: Diest, data kan je hier vinden.

Link naar relevante blogs en meer info

https://www.schoolmakers.be/krachtig-leraarschap-zorgen-voor-je-leerlingen-en-jezelf/
https://www.schoolmakers.be/wat-is-udl-en-hoe-pas-je-dit-toe-in-je-klas/

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief