Effectieve zorg en ondersteuning efficiënt organiseren

29 juni 2020

Inhoud

Als leerkracht willen we het beste voor alle leerlingen. Het ligt echter niet in onze mogelijkheden om alles alleen aan te pakken. Vandaar het belang van samenwerking rond zorg en ondersteuning. Zorg, ondersteuning en hierrond samenwerken vraagt een sterke visie als team. Tot waar gaan we? Wat en wie hebben we daarvoor nodig? 

In deze sessie(s) staan we stil bij welke discours rond zorg en ondersteuning er aanwezig zijn en reflecteren we hierover binnen jullie team. Waar situeren wij ons? Waar willen we heen? Hoe zetten we stappen in de juiste richting met iedereen aan boord?

Aan de hand van het evidence-based kader van ‘disability studies’ worden er samen met het team acties bepaald om stappen te zetten in een zorgende schoolorganisatie. 

  • Hoe ziet dat er dan concreet uit in mijn klas? 
  • Welke stappen moet ik nu zetten zodat ik het gevoel krijg dat ik terug impact heb en alle leerlingen kan bereiken?

Doelgroep

  • Leerkrachten basisonderwijs
  • Zorgleerkrachten en zorgcoördinator 
  • Ondersteuners

Doelen

Na het volgen van deze sessie weet/kan/beheers je…Heb je een antwoord op deze vragen…

  • Je kan reflecteren over de huidige manier van zorg en ondersteuning op school, vanuit aangereikte kaders
  • Samen met het team leggen jullie de koppeling tussen deze kaders en de visie van de school
  • Als team en individuele leerkracht bepaal je stappen in de richting van deze visie en slaagt erin dit concreet te maken

Interesse?

Contacteer ons op info@schoolmakers.be

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief