Publicaties
Op deze plek vind je publicaties waar één of meerdere Schoolmakers aan meewerkten.
- Larock, Y. (2023). Gedeeld Effectief Schoolleiderschap & 360°-feedback. Schoolmakers: niet gepubliceerd.
- Smits, S., & Larock, Y. (2020). Iedereen Schoolmaker. Investeren in samen leren. Leuven: Lannoo Campus
- Larock, Y. (2019). Effectief Schoolleiderschap ontwikkelen. Impuls - Leiderschap in onderwijs 50(2), p.40-41
- Smits, B. (2019). “Het is cruciaal dat onderwijs je in staat stelt om de samenleving van morgen te heruitvinden” Blog van Bloovi
- Royackers, J. (2019). Vervangen we examens straks door permanente evaluatie in het middelbaar? Knack
- De Backer, F. & Royackers, J. (2019). Differentiatie in de klas. Differentiatie op de toets? Impuls 49(1), p. 30-36.
- Kennes, A. (2017). Integratie is geen inclusie. Blog van Uitgeverij Acco.
- Kennes, A. (2017). Willen we tijdsdruk of tijdsverduidelijking? Blog van Uitgeverij Acco.
- Larock, Y., Royackers, J., & Van Waes, J. (2017). Co-teaching als opstap naar de school als lerende organisatie. Impuls 48(1), p. 27-34.
- Larock, Y. (2017). Cocreatief leiderschap: “Doe een beroep op de wijsheid van de groep”. Klasse online, 9 mei 2017.
- Vandeputte, S. (2016). De lerarenopleider als geëngageerde professional Pleidooi voor lerarenopleiders die in de wereld staan. Tijdschrift voor lerarenopleiders, nummer 37(4) 2016 (themanummer Lerarenopleiders: Professionele identiteit en context).
- Vandeputte, S. (2016). Evalueren begint nu. Klasse Magazine 005, september 2016.
- Larock, Y. (2016). Iedereen organisatiemaker. Cocreatief leiderschap als troef voor de innovatieve arbeidsorganisatie. Uitgegeven in eigen beheer.
- Larock, Y., & Vanderheijden, F. (2016). Oplossingsgericht coachen van schoolteams. Impuls 47(1), p. 10-20.
- Smits, B. (2016). Zijn onze kids futureproof? Pyschologies Magazine, juni 2016.
- Mattheeuws, K. & Vandeputte, S. (2016). Einstein zou vandaag in de zorgklas zitten. Wijs 1(2), p. 5-6.
- Mattheeuws, K. & Vandeputte, S. (2016). Handvatten om breed evalueren waar te maken. Impuls 46(3), p. 122-130.
- De Mets, J., Vanderspikken, R. ea (2015). Windkracht 4 pIEO Rijke verhalen voor duurzame schoolontwikkeling. Gepubliceerd door de Koning Boudewijnstichting.
- Smits, B. (2015). Schaalvergroting. Impuls 46(2), p. 81-91.
- Larock, Y. (2015). Cocreatief leiderschap realiseren. Impuls 46(1), p. 32-40.
- De Bruyckere, P. & Smits, B. (2015). Ik was 10 in 2015. Leuven: Lannoo Campus.
- Vandeputte, S. (2014). Breed evalueren: omgaan met verschil in zijn en in leren. Impuls 45(2), p. 75-83.
- Smits, B. (2014). Scholen bruisen van innovatieve ideeën en initiatieven. Klasse voor Leraren, 245, p. 45.
- Smits, B. (2014). Inspanning is niet de enige weg om tot inzicht te komen. Klasse voor leraren, 244, p. 47.
- Smits, B., Vandeputte, S. (e.a.) (2014). Hoe ziet jouw job eruit in 2030? Klasse voor Leraren, 31/03/2014.
- Smits, B. (2014). Ook oudere leraren hebben steun van de collega’s nodig. Klasse voor Leraren, 23/02/2014.
- Smits, B. (2014). Mogen ouders ook meepraten over onderwijs zelf? Klasse voor Leraren, 241, p.43.
- Smits, B. (2013). Jongeren hebben liever likes op Facebook dan seks. Klasse voor Leraren, 240, p. 45.
- Larock, Y. (2013). Cocreatie werkt. HRWorld, 11/9/2013.
- Dhert, S., Hermans K., Smits, B., & Wouters, R. (2013). Leren uit de toekomst. Aan de slag met scenario’s het onderwijs. Leuven: LannooCampus.
- Smits, B. (2013). Leraren hechten te veel belang aan recepten. Klasse voor Leraren, 239, p. 53.
- Smits, B. (2013). Trial and error: dat leren de beertjes van Meichenbaum je niet. Klasse voor Leraren, 238, p. 55.
- Royackers, J. (2012). De houding van leerlingen tegenover media en de rol van de leerlingbegeleider. In: Koerier, 2012/1.
- Smits, B., Vandeputte, S., & Larock, Y. (2012). De cocreatieve school. Impuls, 42(3), p. 152-158.
- Larock, Y. (2012). Cocreatief leiderschap. Mierenspel. Antwerpen: Garant.
- De Bruyckere, P., & Smits B. (2011). De jeugd is tegenwoordig. Leuven: LannooCampus.
- Kennes, A. (2017). Het omgekeerd oudercontact. Blog van Uitgeverij Acco.
Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief