Kwaliteitsontwikkeling: van klasvloer tot schoolbestuur.

29 juni 2020

Inhoud

Deze workshop laat je alle hoeken van Inspectie 2.0 zien: het Referentiekader Onderwijskwaliteit (ROK), de centrale plaats van kwaliteitsontwikkeling in het nieuwe kader en hoe dit alles vorm krijgt in een doorlichtingsweek. We inspireren je schoolteam om de regie voor kwaliteitszorg en kwaliteitsontwikkeling in eigen handen te nemen. En bieden concrete aanknopingspunten en tools aan, waarmee je op een haalbare manier met alle betrokkenen in je school aan de slag kunt gaan.

Doelgroep

Directies, leerkrachten, Directie, beleidsmedewerkers, kwaliteitsverantwoordelijken, coördinatoren en bestuurders.

4 à 10 deelnemers

Doelen

Na het volgen van deze sessie weet/kan/beheers je…Heb je een antwoord op deze vragen…

  • Je maakt een diagnose van de kwaliteitsontwikkeling en kwaliteitscultuur op je school met behulp van concrete tools.
  • Je weet wat de verschillende hefbomen zijn om in je school aan kwaliteitsontwikkeling te werken.
  • Je gaat ervaren dat kwaliteitsontwikkeling bijdraagt tot samen leren en samen leren bijdraagt kwaliteitsontwikkeling. 
  • Je school beschikt over een actieplan om de kwaliteitsontwikkeling en -cultuur (verder) te versterken.

Vorm van het aanbod

  • online intake
  • korte online bevraging deelnemers
  • workshop face-to-face of online (2 x 3u)
  • online opvolggesprek

We bieden deze workshop zowel face-to-face als online aan

Interesse?

Contacteer ons op info@schoolmakers.be

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Schoolmakers begeleidt leer- en veranderprocessen in scholen, van kleuter- tot volwassenenonderwijs. Wij werken nauw samen met raden van bestuur, directies, leerkrachten, leerlingen, oudercomités, pedagogisch begeleiders, ... Wij leveren maatwerk.

Volg ons op Twitter @Schoolmakers

Er valt veel te leren over ‘leren’ dezer dagen door de explosie aan blogs over digitale didactiek en afstandsonderwijs. Wat je daarbij tussen de lijnen kan lezen, is minstens even interessant. In deze blog deelt @SaskiaVDP 5 lessons learned: https://buff.ly/2RD9ymb

"Formatieve en summatieve toetsvormen zijn niet noodzakelijk andere toetsvormen. De termen zijn vooral benamingen voor het type beslissing dat je neemt op basis van de gegevens die uit de toets voortvloeien."

https://buff.ly/3fxFuTi

Schoolmakers op Facebook Schoolmakers op Youtube
Schoolmakers CV, Dorpsstraat 1, BE-3020 Winksele - info@schoolmakers.be © 2021 Schoolmakers, Alle rechten voorbehouden - Privacy policy

Website door rubenvaes.be