De kracht van vergaderen

17 juni 2019

Omschrijving van het aanbod

Vergaderingen en overleg doen er toe. Maar hoe zorg je ervoor dat je het beste uit je moment haalt? In deze sessies gaan we op zoek naar de verschillende doelen van overleg, we kijken wat werkvormen en structuren kunnen bieden en ervaren wat communiceren allemaal te bieden heeft.

De sessies zijn telkens opgebouwd met actieve werkvormen en zijn een combinatie van theoretische kaders, toepassings-/verwerkingsmomenten en het aanreiken van concrete werkvormen en praktijkvoorbeelden.

Doelgroep

Vakgroepleden, leerkrachten, beleidsondersteuners, directie

Doelen

  • je verwerft inzicht in verschillende soorten overleg en de bijhorende doelen.
  • je krijgt handvatten om met de verschillende soorten overleg op een effectieve manier aan de slag te gaan.
  • je verwerft inzicht in belangrijke randvoorwaarden bij overleg en handvatten om hier invloed op te nemen.
  • je krijgt tools aangereikt om van een vakvergadering effectieve leermomenten te maken.
  • eventueel: hoe creëer je een oplossingsgericht zorgoverleg

Vorm

Workshop (min 2 dagdelen)

Traject op maat

Adviesgesprek(ken)/coaching

Publiek

Groepsgrootte tussen 6 en 20p

Data en locatie

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Schoolmakers begeleidt leer- en veranderprocessen in scholen, van kleuter- tot volwassenenonderwijs. Wij werken nauw samen met raden van bestuur, directies, leerkrachten, leerlingen, oudercomités, pedagogisch begeleiders, ... Wij leveren maatwerk.

Volg ons op Twitter @Schoolmakers

Woensdag? Dinsdag? Of.... #teacherlife #holiday

"Leren op afstand’ lijkt simpeler dan het is. Eén van mijn lessons learned: it takes a lot."

@SaskiaVDP geef tips rond leren op afstand: https://t.co/eqPLB7Y0KZ

Schoolmakers op Facebook Schoolmakers op Youtube
Schoolmakers CVBA, Dorpsstraat 1, BE-3020 Winksele - info@schoolmakers.be © 2019 Schoolmakers, Alle rechten voorbehouden - Privacy policy

Website door rubenvaes.be