Universal Design for Learning

29 juni 2020

Inhoud

We starten vanuit een visie rond inclusie. Van daaruit onderzoeken we het UDL-kader en hoe we het haalbaar kunnen maken om deze visie werkbaar te houden. Dit zowel voor leerkrachten als voor leerlingen. Dit met grote link naar het ontwerpen van klasbeelden, motivatie, differentiatie en leerkrachtenstijlen.

Doelgroep

  • schoolteams
  • (kleuter)leerkrachten
  • zorgleerkrachten
  • co-teachers

Doelen

Na het volgen van deze sessie weet/kan/beheers je…Heb je een antwoord op deze vragen…

  • ken je het UDL-kader en kan je het efficiënt inzetten
  • heb je een brede kijk op inclusie
  • zijn motivatie, differentiatie en evaluatie geen aparte eilanden meer maar zijn ze verbonden met elkaar, zowel in visie als in de praktijk.

Interesse?

Contacteer ons op info@schoolmakers.be

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Schoolmakers begeleidt leer- en veranderprocessen in scholen, van kleuter- tot volwassenenonderwijs. Wij werken nauw samen met raden van bestuur, directies, leerkrachten, leerlingen, oudercomités, pedagogisch begeleiders, ... Wij leveren maatwerk.

Volg ons op Twitter @Schoolmakers

We dragen een warm hart toe aan leerlingen met beperkingen. Daarom zetten we graag deze partner-organisatie in de kijker: vzw Dyspraxis.

"Samen zorgen we ervoor dat DCD herkend en erkend wordt. Zoek ons op op http://www.dyspraxis.be of via Facebook."

Dit jaar kregen we er enkele nieuwe collega’s bij. Caroline Robert: "Ik wil met een systemische bril naar schoolorganisaties en schoolleiderschap te kunnen kijken in de toekomst. Verder ben ik samen met collega Yves de webinar rond effectief schoolleiderschap aan het vormgeven."

Schoolmakers op Facebook Schoolmakers op Youtube
Schoolmakers CV, Dorpsstraat 1, BE-3020 Winksele - info@schoolmakers.be © 2021 Schoolmakers, Alle rechten voorbehouden - Privacy policy

Website door rubenvaes.be