Universal Design for Learning

29 juni 2020

Inhoud

We starten vanuit een visie rond inclusie. Van daaruit onderzoeken we het UDL-kader en hoe we het haalbaar kunnen maken om deze visie werkbaar te houden. Dit zowel voor leerkrachten als voor leerlingen. Dit met grote link naar het ontwerpen van klasbeelden, motivatie, differentiatie en leerkrachtenstijlen.

Doelgroep

  • schoolteams
  • (kleuter)leerkrachten
  • zorgleerkrachten
  • co-teachers

Doelen

Na het volgen van deze sessie weet/kan/beheers je…Heb je een antwoord op deze vragen…

  • ken je het UDL-kader en kan je het efficiënt inzetten
  • heb je een brede kijk op inclusie
  • zijn motivatie, differentiatie en evaluatie geen aparte eilanden meer maar zijn ze verbonden met elkaar, zowel in visie als in de praktijk.

Interesse?

Contacteer ons op info@schoolmakers.be

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Schoolmakers begeleidt leer- en veranderprocessen in scholen, van kleuter- tot volwassenenonderwijs. Wij werken nauw samen met raden van bestuur, directies, leerkrachten, leerlingen, oudercomités, pedagogisch begeleiders, ... Wij leveren maatwerk.

Volg ons op Twitter @Schoolmakers

Waarom leren lastig moet zijn.

Markeren, herlezen of overschrijven leiden niet echt tot leerwinst. Actief leerstof verwerken wel. Niet de makkelijke weg. Hoe doe je dat? Expert Tine Hoof legt uit.

https://buff.ly/3bZTBkX

4 uitgebreide tips van Charlotte Arnou en Jetje De Groof om studenten te blijven motiveren in het hoger onderwijs. #hogeronderwijs

ttps://buff.ly/2zLeyQa

Schoolmakers op Facebook Schoolmakers op Youtube
Schoolmakers CV, Dorpsstraat 1, BE-3020 Winksele - info@schoolmakers.be © 2021 Schoolmakers, Alle rechten voorbehouden - Privacy policy

Website door rubenvaes.be