Hoe blijf ik dicht bij mijn leerkrachtenstijl?
Inhoud Als leerkracht hebben we met veel dingen rekening te houden. Er komt vanalles op ons af en we proberen op vele fronten alles zo goed mogelijk te laten verlopen. …
Lees verderOp deze plek vind je onze meest recente acties, publicaties en open vormingsaanbod. Je vindt hier ook activiteiten van partners die we graag in de kijker zetten.
Inhoud Als leerkracht hebben we met veel dingen rekening te houden. Er komt vanalles op ons af en we proberen op vele fronten alles zo goed mogelijk te laten verlopen. …
Lees verderInhoud We gaan samen op zoek naar manieren om de balans werk-persoon in evenwicht te krijgen. Hoe zorg je ervoor dat je niet constant leerkracht bent en de hele tijd…
Lees verderInhoud Samen lesgeven kan bijdragen tot de effectiviteit van ons onderwijs. Onderzoek toont een positieve invloed van effectief co-teachen in het tegemoetkomen aan de noden van alle leerlingen. Er zijn…
Lees verderInhoud Het leerlingenpubliek op onze scholen wordt steeds diverser. Dat stelt ons als leraar voor pittige uitdagingen en schept opportuniteiten. In deze sessie gaan we dieper in op die verschillen…
Lees verderInhoud Als leerkracht willen we het beste voor alle leerlingen. Het ligt echter niet in onze mogelijkheden om alles alleen aan te pakken. Vandaar het belang van samenwerking rond zorg…
Lees verderInhoud Als leerkracht zien we de diversiteit in de samenleving binnenkomen in onze school en klas als ontmoetingsplaats. Dit stelt ons soms voor uitdagingen en brengt fantastische voordelen met zich…
Lees verderInhoud We starten vanuit een visie rond inclusie. Van daaruit onderzoeken we het UDL-kader en hoe we het haalbaar kunnen maken om deze visie werkbaar te houden. Dit zowel voor…
Lees verderInhoud Groepsopdracht, co-creatief werken, coöperatie … we schudden als leraar de opdrachten vlotjes uit onze mouw en zien snel alle kansen en mogelijkheden die ermee gepaard gaan. Alleen is dit…
Lees verderInhoud Feedback is een belangrijk element om leerlingen regelmatig bij te sturen en te laten reflecteren in hun leerproces. Door bewust en gericht formatief te evalueren en daaropvolgend feedback te…
Lees verderSchrijf je in op onze nieuwsbrief