Kwaliteitsvol evalueren
Inhoud Elke dag evalueren we. Vaak roepen die evaluaties vragen op. Evalueer ik wel wat ik moet evalueren? Hoe hou ik dat haalbaar? Hoe betrek ik mijn leerlingen meer? Ik…
Lees verderInhoud Elke dag evalueren we. Vaak roepen die evaluaties vragen op. Evalueer ik wel wat ik moet evalueren? Hoe hou ik dat haalbaar? Hoe betrek ik mijn leerlingen meer? Ik…
Lees verderInhoud Stel dat we aan al jouw collega’s bij de start van een pedagogische studiedag vragen ‘om in hun team’ te gaan staan. In welke teams gaan ze dan staan?…
Lees verderInhoud De voorbije periode leerde ons veel over onderwijs. Eén van de lessen: wie beschikt over een sterk zelfsturend vermogen, overwint de corona-obstakels. Alles in de maatschappij evolueert en nu…
Lees verderInhoud Met dit aanbod willen we ons overige aanbod bekijken met de bril van de praktijkleraar. Hoe zorg je voor kwaliteitsvol praktijkonderwijs? Het aanbod stemmen we af op jullie vragen…
Lees verderNu de wind warm door onze ramen binnen waait, ruikt alles naar zomer. Het ruikt naar tijd om te lezen, te wandelen, te niksen (o ja, dat mag!), te ontdekken…
Lees verderInhoud Wat is goed onderwijs? Stel deze vraag aan eender wie, een mening krijg je. En het zal nooit twee keer hetzelfde zijn. Je beeld van ‘goed onderwijs’ stuurt meer…
Lees verderInhoud Teamteaching kan een hefboom zijn voor het leren. Alles wordt eenvoudiger als je het kan delen in team. Hoe zetten we teamteaching in in de lessen? Hoe optimaliseren we…
Lees verderInhoud Als school werk je dagelijks aan het realiseren van kwaliteitsvol onderwijs. Maar hoe ga je na wat het effect van je acties is? Hoe weet je dat je je…
Lees verderInhoud Waar staat mijn school momenteel en wat zijn de ontwikkelpunten? Meten is weten: een nulmeting is een belangrijke eerste stap. Deze kan de hele schoolwerking als focus hebben, maar…
Lees verderInhoud Het Referentiekader Onderwijskwaliteit (ROK) vormt de bril waardoor de Inspectie kijkt tijdens een doorlichting. De verwachting is dat iedereen in het schoolteam bekend is met het ROK. In deze…
Lees verderInhoud Deze workshop laat je alle hoeken van Inspectie 2.0 zien: het Referentiekader Onderwijskwaliteit (ROK), de centrale plaats van kwaliteitsontwikkeling in het nieuwe kader en hoe dit alles vorm krijgt…
Lees verderInhoud Deze workshop laat je alle hoeken van Inspectie 2.0 zien: het Referentiekader Onderwijskwaliteit (ROK), de centrale plaats van kwaliteitsontwikkeling in het nieuwe kader en hoe dit alles vorm krijgt…
Lees verderInhoud Thema’s die aan bod komen in dit traject zijn onder andere Integraal kijken naar scholen en schoolontwikkelingPersoonlijk meesterschapHefbomen voor schoolontwikkeling:Visie-ontwikkelingKwaliteitsvol organiserenEffectief schoolleiderschapSamenwerkingscultuurVeranderstrategieën ontwerpen Doelgroep (Interne) beleidsondersteunersleden van directieteamsCoördinatoren… Min.…
Lees verderInhoud We hebben de voorbije periode snel moeten schakelen en ons constant moeten aanpassen aan de noden van dat moment. Soms waren dat vooral organisatorische dingen, op andere momenten was…
Lees verderInhoud Leerlingen motiveren is vaak een hele uitdaging. Zeker in coronatijden hebben we vaak gemerkt dat het niet gemakkelijk is leerlingen blijvend te motiveren. Toch weten we dat motivatie een…
Lees verderSchrijf je in op onze nieuwsbrief