Van algoritmes tot AHA! Artificiële Intelligentie in STEM-onderwijs
Schoolmakers gaat graag met scholen in gesprek over de rol van AI in onderwijs en hoe dit een plek kan krijgen in hun schoolvisie. Neem gerust contact op. Ontdek wat…
Lees verderSchoolmakers gaat graag met scholen in gesprek over de rol van AI in onderwijs en hoe dit een plek kan krijgen in hun schoolvisie. Neem gerust contact op. Ontdek wat…
Lees verder“Deze leerlingen hebben een hoger IQ en een groot potentieel om grote stappen voorwaarts te zetten dit schooljaar”. Dat kregen leerkrachten in 1968 te horen van onderzoekers Rosenthal en Jacobsen.…
Lees verderDit blogbericht schrijf ik terwijl de zon nog schijnt en het schooljaar stilletjes zijn komst aankondigt …Het wordt tijd om je lessenrooster te bekijken, je vakken voor te bereiden, plannetjes…
Lees verderAls individuele schoolleider doe je ertoe! Dat merk je zelf elke schooldag en wordt bevestigd door onderzoek. Maar als team van schoolleiders doen jullie er in exponentiële mate toe. Dit blijken…
Lees verderSchoolmakers-KrantjeDownloadenZie je door de blogs het bos niet meer? In ons krantje bundelen we enkele trajecten en projecten in het brede onderwijsveld, waar we met veel enthousiasme aan werken!…
Lees verderUitgekeken op het prikbord in jouw leraarskamer? Je bij de teamvergadering laten inspireren door de Schoolmakers toolkit? Eens gaan snuisteren in onze blogs tijdens je springuur? Stuur een mailtje naar…
Lees verderGoed en graag lezen begint bij voorlezen. De voordelen van voorlezen zijn eindeloos. Het draagt bijaan het vormen van een taalgevoel en zorgt voor taalbegrip. Daarnaast wordt hetconcentratievermogen geoefend, kunnen…
Lees verderDifferentiatie en leerlingen opdelen in groepen zijn vaak met elkaar verbonden. Leerlingen opdelen in groepen heeft verschillende voordelen. Leerlingen indelen in groepen hangt dan ook sterk samen met vormen van…
Lees verderIn het boek “Binnenklasdifferentiatie in de praktijk” beschrijven Wouter Smets, Debbie De Neveen Katrien Struyven hoe je als leerkracht een gedifferentieerde les kan ontwerpen in vijf stappen.In deze blog vatten…
Lees verderMet de Quickscan ‘effectief schoolleiderschap’ verwerf je een snelle zelfinschatting en kan je (samen met anderen) reflecteren over de effectiviteit van het leiderschap binnen je school.Focus op twintig opdrachten van…
Lees verderDat artificiële intelligentie potten breekt in taalonderwijs was al duidelijk. Bovendien blijkt dat het voor slimme algoritmen een koud kunstje is om ook voor de creatieve vakken en beroepen een…
Lees verder“Hoe zorg je voor betrokkenheid en eigenaarschap van docenten, zonder hun draagkracht uit het oog te verliezen? Hoe ga je om met weerstand bij een veranderproces dat moet leiden tot…
Lees verderGa in gesprek met je team met de downloadbare leidraad en ‘het Zelfzorgwiel’Wanneer je in het onderwijsveld werkt ben je bij uitstek een persoon die veel van zichzelf geeft in…
Lees verderSchrijf je in op onze nieuwsbrief