Aanbod
Bekijk hier het aanbod dat voldoet aan je vraag…
Niet elke eenmalige professionalisering heeft evenveel effect.
Tijdens een intakegesprek bekijken we graag met jou hoe we de impact van de ondersteuning zo groot mogelijk kunnen maken.
Contacteer ons.
Tijdens een intakegesprek bekijken we graag met jou hoe we de impact van de ondersteuning zo groot mogelijk kunnen maken.
Contacteer ons.

Webinar: Datagedreven School Maken
Schoolmakers en Smartschool werken vanuit een gedeelde ambitie om scholen via doordacht datagebruik in te zetten op beleids- en kwaliteitsontwikkeling.Meer info

Podcasts in de klas: van luisteren tot maken
Waar vroeger iedereen samen in de woonkamer zat te wachten op het zondagavondprogramma op TV, kijkt vandaag de dag iedereen gewoon on demand. Podcasts zijn eigenlijk net hetzelfde. Kan je er ook mee aan de slag in de klas?Meer info
Aan de slag met executieve functies in de kleuterklas
Hoe zit dat nu met de impulscontrole, het werkgeheugen en de cognitieve flexibiliteit van het jonge kind? De vaardigheid om het eigen gedrag, emoties en gedachten te sturen (zelfsturing), is afhankelijk van executieve functies. Hoe geef je leerarrangementen zo vorm dat ze de executieve functies aan het werk zetten en ontwikkelen.Meer info

Digitaal in de kleuterklas
Digitale technologie biedt heel wat kansen om de mediakundige ontwikkeling van het jonge kind te ondersteunen en de media in hun leefwereld vol verwondering te laten ontdekken.Meer info

Peer Mediation
In dit traject leiden we leerlingen op tot bemiddelaars en nemen we ook leerkrachten mee zodat peer mediation een duurzame manier wordt om met conflicten op school om te gaan.Meer info

Intelligente technologie in onderwijs
Intelligente technologie houdt de belofte in onderwijs te kunnen versterken, ondersteunen en verrijken. Het gaat niet zozeer over de toestellen, maar over de verandering van onderwijs geven en organiseren. Wil je de innovatieve kracht van slimme technologie combineren met de kracht en ervaring van de leerkracht, is het zaak te kijken waar ze complementair zijn.Meer info

Kwalitatief aan de slag gaan met lezen in de kleuterklas
Voorlezen is één van de beste manieren waarop kinderen taal onder de knie krijgen. Voorlezen gebeurt dan ook in elke kleuterklas. Toch blijven er vaak nog enkele kansen liggen als het over voorlezen gaat. Wil je graag je voorleesactiviteit zo taalkrachtig als mogelijk maken?Meer info

Professionele betrokkenheid bij digitaal onderwijs
Professionele betrokkenheid bij digitaal lesgeven, is de mate waarin je het digitale een plek geeft in je eigen ontwikkeling en die van je team. Deze training neemt je mee in het eerste domein van het DigiCompEdu, the European Framework for the Digital Competence of Educators.Meer info

Maak van spelen krachtige leermomenten in de kleuterklas
Spelen en leren gaan hand in hand in de kleuterklas. Bovendien biedt meespelen veel kansen tot talige interactie in de kleuterklas. Maar hoe organiseer je je spel op die manier dat het zo leerrijk mogelijk is?Meer info

Inzetten op verschillen in taal in de kleuterklas
Taalontwikkeling staat centraal in het kleuteronderwijs. Hoe ga je op klas- en schoolniveau aan de slag met taal en hoe link je dit aan je taalbeleid?Meer info

Gestroomlijnde communicatie
In tijden van digisprong en toenemende communicatiekanalen is het zaak daar doordacht mee om te gaan. Stroomlijn je communicatie!Meer info

DigitALL-IN: iedereen mee via inclusief onderwijs
Hoe diverser je doelgroep, hoe meer je je aanpak daar moet op afstemmen. Gelukkig helpt technologie enkele drempels wegnemen om je onderwijs zo vorm te geven dat het voor iedereen makkelijk(er) te volgen is. Universal desing for learning (UDL) meets technology! De focus van deze lezing/workshop ligt volop bij het digitale aspect, meer dan bij de (theoretische) principes van UDL.Meer info

Differentiatie = meer werk? Het digitale biedt meer dan een paar extra ogen
We bekijken samen hoe digitaal en papieren lesmateriaal elkaar kunnen aanvullen - en waar er nog andere mogelijkheden liggen, bijvoorbeeld met pen devices.Meer info

Zelfregulering in een digitale context
Zet je in op Leren leren? Laat leerlingen daar nog meer uit halen, door hun zelfsturing en zelfredzaamheid in een digitale context te verhogen.Meer info

Focus op je kerntaak? Zet jouw digitale co-teacher slim in
Wie voor de klas staat, spendeert soms nog eens evenveel tijd aan de werktafel of computer. Als je die laatste slim inzet, automatiseer je makkelijk enkele processen, win je tijd en maak je ruimte vrij voor wat er echt toe doet...Meer info

Workshop ‘Effectief veranderen’
Wat dien je als school - zeker bij complexe uitdagingen - te ondernemen opdat veranderingsprocessen effectief zijn én het schoolteam dat ook zo ervaart? Dat is de kwestie die in deze workshop centraal staat.Meer info

Workshop ‘Anticiperen op weerstand bij verandering’
Hoe kunnen we de weerstand ten aanzien van een verandering verkleinen? Op deze kwestie verschaft deze workshop jou antwoorden, die je meteen kan toepassen in jouw schoolteam.Meer info

Workshop ‘Effectieve feedback geven aan collega’s’
Jouw feedback is effectief als deze ook leidt tot ontwikkeling van de collega aan wie je feedback geeft. In deze workshop gaan we in op de volgende kwesties...Meer info

Basistraject ‘Effectief gedragen schoolleiderschap’
Met het Basistraject ‘Effectief Schoolleiderschap’ engageer je jouw schoolteam om bij te dragen tot jouw ontwikkeling als schoolleider.Meer info

Workshop ‘Gedeeld effectief schoolleiderschap’
Deze workshop verschaft je een empirische onderbouwde houvast om je rol als schoolleider op een effectieve manier in te vullen.Meer info

Leerlingenparticipatie : de leerlingen mee in de cockpit
De rode draad tijdens deze vorming is het uitwerken van een actieplan dat focust op het bevorderen van het leefklimaat op school waarin leerlingen maximaal tot leren kunnen komen.Meer info

Zuurstof creëren voor het team
We focussen op de gedragenheid van de visie, de sterkte van de organisatie en de veiligheid binnen het team.Meer info

Binnenklasdifferentiatie
Aan de hand van voorbeelden wordt aangetoond hoe we kunnen differentiëren door kleine ingrepen toe te passen in ons onderwijs en zo rekening te houden met leerlingen hun verschillen in interesse, leerstatus en leerprofiel.Meer info

Feedback en formatief evalueren
Met enkele didactische aanpassingen kan je ervoor zorgen dat je als leerkracht de aanzet doet voor feedback en het denkwerk en de verwezenlijking aan de leerling(en) over te laten.Meer info

Effectieve instructie
We reiken evidence-informed inzichten aan die een actueel overzicht geven van state of the art kennis rond effectief leren van onze leerlingen.Meer info

Kwaliteitsvol evalueren
Met een workshop ‘evalueren’ kunnen we vele kanten op. In samenspraak kiezen we een focus.Meer info

Flexibel omgaan met groeperingsvormen
Met dit aanbod krijg je inzichten en tips om leerlingen te leren samenwerken.Meer info
Deze blogs geven je inkijk in onze expertise….
Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten, publicaties en verhalen?
Schrijf je in op onze nieuwsbrief